Dersin Adı | Ege Mutfağı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 406 | Bahar | 1 | 4 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Ege mutfağını tanımlamak ve bölgede kullanılan malzemeleri Ege bölgesi içinde yer alan yörelere göre sınıflandırarak öğrencilere açıklamaktır. Bölgenin lokal ürünlerini ve geleneksel yemeklerini doğru pişirme teknikleri ile hazırlayıp sunmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, Ege mutfak kültürünü ve Ege mutfağında yer alan yöresel farklılıkları uygulamalı biçimde tanımlar. Öğrencilere Ege’ye özgü lokal malzemelerle yemek hazırlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar öğretilir. Ege mutfağına has tarihi ve kültürel öğeler ile bu öğelerle uyumlu reçeteler uygulanır ve sunumunu yapılır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ege mutfağına giriş | |
2 | Ege Otları ve soğuk mutfak uygulamaları | İzmir’in Lezzet Öyküsü (2018) 2.ed., Otlar - Sebzeler 1. cilt 83-89, 2. cilt 15-25 |
3 | Ege Otları ve sıcak mutfak uygulamaları | İzmir’in Lezzet Öyküsü (2018) 2.ed., Otlar - Sebzeler 1. cilt 83-89 2. cilt 35-65 |
4 | Ege mezeleri ve teknikleri | Turkish Cuisine (2015) Editors: A. Bilgin, Ö. Samancı, Ministry of Culture and Tourism, Ankara, Chapter 5, p. 369-372 |
5 | Zeytinyağı ve zeytinyağlılar | İzmir’in Lezzet Öyküsü (2018) 2.ed., 1. cilt 91-96 |
6 | Deniz ürünleri ve ana yemekler | İzmir’in Lezzet Öyküsü (2018) 2.ed., 1. cilt 173-179 |
7 | Et yemekleri ve güveçler | İzmir’in Lezzet Öyküsü (2018) 2.ed., 1. cilt 169-172 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Sakatat uygulamaları | İzmir’in Lezzet Öyküsü (2018) 2.ed., 1. cilt 159-162 |
10 | Hamur İşleri | İzmir’in Lezzet Öyküsü (2018) 2.ed., 2. cilt 121-129 |
11 | Şerbetli ve sütlü tatlılar | İzmir’in Lezzet Öyküsü (2018) 2.ed., 2. cilt 133-151 |
12 | İzmir mutfağı | İzmir’in Lezzet Öyküsü (2018) 2.ed., 1.cilt 142-170 |
13 | Sefarad mutfağı | İzmir Sefarad Mutfağı (2012) 1.ed., 14-50 |
14 | Levanten mutfağı / Proje Teslim | Mutfak Tarihinin Levanten Tarifleri (2011) 1.ed. 25 - 60 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Şavkay, T. (2000), Tatlı Kitap Türk ve Dünya Tatlıları, Şekerbank, ISBN 978-975-978-65-40 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 25 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 15 |
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | |
Final Sınavı | 1 | 9 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | |||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | |||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | X | ||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | |||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest